Omschrijving
Algemeen: Het kantoorgebouw ligt op de hoek met de Theresiastraat nabij de Bezuidenhoutseweg en de Juliana van Stolberglaan. Daardoor dus gunstig gesitueerd aan de rand van het Beatrix kwartier en het Oude Centrum met onder andere het Centraal Station op loopafstand.
In de directe omgeving bevinden zich ministeries zoals Buitenlandse Zaken, Economische Zaken, Financiën en Landbouw en andere overheids- en semi-overheidsinstanties zoals het Paleis van Justitie, de Ombudsman, Azivo, de SER, VNO-NCW. Om de hoek in de Theresiastraat bevindt zich onder andere Albert Heijn, Etos, Blokker en een groot aantal lunchrooms en restaurants evenals een sportboetiek en sportschool.
Bereikbaarheid:
Eigen vervoer:
Het gebouw is op korte afstand gelegen van de rijksweg A12 richting Utrecht. De op- en afrit van de A12 is binnen enkele autominuten bereikbaar. Hierdoor is er een directe verbinding met de andere belangrijke rijkswegen zoals de A-13 met verbindingen naar Rotterdam en Delft en aansluiting op de A-4 richting Amsterdam en Rijswijk en Wateringen mogelijk.
Openbaar vervoer:
Het object is per openbaar vervoer goed bereikbaar door middel van de diverse buslijnen en RandstadRail, deze ligt op maximaal 5 minuten loopafstand.
Adres: Laan van Nieuw-Oost-Indié 25, 2593 BJ te Den Haag.
Kadastrale gegevens:
Gemeente: 's-Gravenhage
Sectie: R
Nummer: 11846
Metrage: Thans voor verhuur beschikbaar:
4e verdieping: ca. 500 m² vvo kantoorruimte
De oppervlakte is gemeten volgens NEN 2580.
Parkeren: Er zijn 9 parkeerplaatsen voor verhuur beschikbaar in de naastgelegen parkeergarage.
Energielabel: Label A.
Opleveringsniveau: De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat en is voorzien van onder andere:
De kantoorruimte wordt opgeleverd in huidige staat en is onder andere voorzien van:
- representatieve centrale entree;
- receptiemogelijkheden in overleg met huidige gebruikers;
- personenlift;
- trappenhuis;
- verwarming middels convectoren;
- luchtbehandelingsinstallatie voorzien van topkoeling met luchtbevochtiger;
- aluminiumkozijnen met deels warmtewerend dubbelglas
- te openen ramen;
- sanitaire voorzieningen (heren-/ damestoilet)
- pantry per verdieping;
- kantoorruimte wordt in huidige staat opgeleverd, d.w.z. inclusief o.a. bestaande scheidingswanden, vloerbedekking, verlichtingsarmaturen, kabelgoten met bestaande databekabeling.
HUURVOORWAARDEN
Huurprijs: Vanaf € 135,-- p/m² per jaar te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
Huurprijs parkeren: € 1.500,-- per plaats per jaar te vermeerderen met BTW.
Huurtermijn: 5 jaar met de mogelijkheid om de huurovereenkomst telkenmale met 5 jaar te verlengen.
Opzegtermijn: 12 maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven.
Oplevering: In overleg, op korte termijn mogelijk.
Huurbetaling: Per kwartaal vooruit.
Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, voor het eerst één jaar na ingangsdatum van de huurovereenkomst, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumenten-prijsindex (CPI) alle huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Service- en energiekosten: De service- en energiekosten bedragen € 35,-- per m² per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting. De afrekening van de servicekosten vindt plaats op basis van jaarlijkse nacalculatie. Als door of vanwege verhuurder te verzorgen bijkomende leveringen en diensten komen partijen overeen dat verhuurder zorgdraagt voor:
* elektraverbruik inclusief vastrecht (van het gehuurde, algemene ruimten en installaties)
* gasverbruik inclusief vastrecht
* waterverbruik inclusief vastrecht
* onderhoud installaties
* buitenterrein inclusief groenvoorziening
* glasbewassing buitenzijde
* glasverzekering ten behoeve van glas in buitengevel
* eventuele gemeentelijke heffingen ten behoeve van gebruiker (niet OZB voor gebruiker)
* schoonmaak algemene ruimten
* vuilcontainer
* overig klein onderhoud algemene ruimten
* beheervergoeding 5%
De leveringen en diensten kunnen in overleg met huurders door verhuurder gewijzigd worden.
Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.
Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst zal huurder een bankgarantie stellen of waarborgsom storten ter grootte van een kwartaalverplichting huur plus servicekosten en de over het totaal verschuldigde BTW.
Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.
Kenmerken
Overdracht
- Huurprijs
- € 135,- per vierkante meter p.j. (21% BTW)
- Servicekosten
- € 35,- per vierkante meter p.j.
- Status
- Verhuurd
- Aanvaarding
- in overleg, op korte termijn mogelijk.
Bouw
- Type
- Kantoorruimte
- Soort bouw
- bestaande bouw
- Bouwjaar
- 1960-1970
- Onderhoud binnen
- goed
- Onderhoud buiten
- goed
Locatie
- Ligging
- winkelgebied stadscentrum
- Bushalte
- < 500 m
- Tramhalte
- < 500 m
Kantoorruimte
- Oppervlakte
- 500 m²
- Verdiepingen
- 1
- Voorzieningen
- Inbouwarmaturen, Kabelgoten, Kamerindeling, Liften, Systeemplafond, Te openen ramen, Verwarming, Mechanische ventilatie, Topkoeling
- In units vanaf
- 500
- Turn key
- ja
Parkeren
- Overdekt
- 9
- Prijs overdekt
- € 1.500,-